Obrazek użytkownika cytrynek

Zawodowcy podbijają Sudety

Treść:

Od 15.12 do 21.12 nasi uczniowie brali udział w wyjazdowej części projektu „Modernizacja kształcenia zawodowego w Powiecie Nowosolskim”.

Podczas wycieczki uczestnicy wycieczki w ramach zajęć: „Na luzie” nabywali wiele umiejętności z zakresu treningu personalnego, myślenia komputacyjnego czy języka angielskiego. Oprócz tego wiele zwiedzaliśmy. W pierwszych dniach odwiedziliśmy Jelenią Górę, oraz miejsce naszej bazy noclegowej t.j.: Karpacz. Na drugi dzień odwiedziliśmy Zamek Czocha oraz deptak w Świeradowie Zdroju.

Kolejny dzień to całodniowa wycieczka po Pradze, gdzie m.in. mogliśmy zobaczyć siedzibę prezydenta i niegdyś królów czeskich – Hradczany, Katedrę św. Wita, Ratusz z zegarem Orloj, Vaclaskie Namesti, ulicę Ambasad i inne ciekawe z punktu architektury i historii miejsca.

W poniedziałek 18.12 odprężaliśmy się na Cieplickich Termach oraz graliśmy w gry logiczne.

We wtorek udaliśmy się do Szklarskiej Poręby - pod wodospad Kamieńczyka, który przy obecnej aurze przypominał nieco lodospad. Od przewodniczki dowiedzieliśmy się wielu ciekawych szczegółów dotyczących samego wodospadu oraz miasta Szklarska Poręba. Był też czas na zakupy w Szklarskiej Porębie.

W środę 20.12 odwiedziliśmy krainę wygasłych wulkanów - ppuściliśmy Sudety aby udać się na lekcję geologii w Góry Kaczawskie, do Centrum Edukacji Sudecka Zagroda w Dobkowie. Wcześniej zaitaliśmy do Western City, gdzie poznaliśmy realia Dzikiego Zachodu.

Na drugi dzień niestety wracaliśmy już do domu. W drodze powrotnej zahaczyliśmy o  ciągle prężnie rozwijajane multimedialne muzeum Ducha Gór – „Karkonoskie Tajemnice” w Karpaczu. Wiele osób było tam pierwszy raz i bardzo podobała im się wystrój muzeum, które robiło naprawdę spore wrażenie, szczególnie dla fanów literatury i filmów fantasy. Po muzeum udaliśmy się do sztolni w Kowarach gdzie mogliśmy zobaczyć i dowiedzieć się jak wyglądała eksploatacja uranu w czasach Zimnej Wojny.

Po obiadku wszyscy w dobrych humorach, cali i zdrowi wróciliśmy do Kożuchowa.

Więcej zdjęć na profilu Facebook-owym szkoły

W ramach unijnego projektu realizowanego przez naszą szkołę uczniowie klas 3TLI oraz 4TS zwiedzili Sudety ...