Za kulisami gry czyli wszystko i nic.

Make Game Not War

Jak powstała gra?

Gra powstała w przeciągu czterech miesięcy jako mały projekt informatyczny i praca na konkurs "GEEK". Nasz zespół miał jednak małe problemy z wyborem tematyki. Po wielu dniach przeszukiwania różnych źródeł takich jak internet czy książki, zrodził się obecny scenariusz. Tematykę podsunął nam Hubert Chrzęściewski, proponując zagadnienie Powstania Warszawskiego. Z każdym kolejnym tygodniem przychodził nam do głowy nowy pomysł, tworzyliśmy odrębny poziom, bądź lokację. Na podstawie zgromadzonych informacji powstała muzyka i grafika, czerpiąca z twórczości tego okresu historycznego. Nasze pierwotne pomysły opiewały na całkowicie innych pomysłach; gry logicznej wykorzystującej geometrię nieeuklideusową i escape roomu w oprawie historycznej wyjętej prosto z PRL-u.

Scenariusz - nad nim praktyczne pracowano kolektywnie, aby mógł być w miarę spójny i prosty w zrozumieniu.

  • Dla ciekawskich - klikaj tutaj
  • Lub tutaj
  • Dialogi to rzecz, która wprowadza nas w historię gry. Zostały napisane przez naszego kolege Huberta Chrzęściewskiego i lekko zmienione przez dwóch naszych kolegów: Adama Husara i Michała Nowaka

  • Dla ciekawskich - klikaj tutaj
  • Lub tutaj
  • Opis poziomów to nic innego jak opisy miejsc akcji w grze, zostały napisane przez powyższą trójkę

  • Dla ciekawskich - klikaj tutaj
  • Lub tutaj
  • Sama gra powstawała w następujący sposób:

    Nasz programista, kolega Michał Nowak starał się połączyć elementy scenariusza, opisu poziomów, dialogów i grafik.
    Gdyby nie on, gra najprawdopodobniej nie powstałaby. Dlatego serdecznie mu dziękujemy.

    A tak grafika:

    Cała grafika została tworzona w Aseprite i Gimpie przez naszego kolegę Jakuba Iskrę, który bardzo sprawnie poradził sobie z utworzeniem ilustracji do gry praktycznie od zera. Mógł liczyć także na pomoc Adama Husara

    A w taki sposób powstawała muzyka:

    skomponował i utworzył ją nasz wspaniały kolega i członek zespołu: Adam Husar. Do jej tworzenia używał aplikacji"LMMS" oraz "MuseScore3", korzystając przy tym z darmowych bibliotek VST: Spitfire Audio, oraz Sine Audio. Otrzymał również pomoc ze strony Pani Sylwii Chmurzyńskiej, która przekazała mu wiedzę o muzyce jazzowej.

    A w taki sposób powstawała strona internetowa:

    Utworzył ją członek ekipy i dobry znajomy Hubert Chrzęściewski.


    Linki do źródeł:

  • Klikaj tutaj
  • Lub tutaj